BON BINI, SINTERKLAAS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu BON BINI, SINTERKLAAS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

BON BINI, SINTERKLAAS!

Blijf op de hoogte en volg Mats

18 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Wij hadden vorige week al gehoord dat Sinterklaas zaterdag aan zou komen op het eiland. Dit wordt altijd groots aangepakt dus wij dachten toen al; misschien is het leuk om dit met Mats te doen. Maar we wilden eerst de tweede therapieweek afsluiten om te kijken hoe dit zou gaan. Dit ging gelukkig goed dus vandaar dat onze wekker vanochtend om 06:30 uur ging, ja jullie lezen het goed. Snel onder de douche om wakker te worden en daarna Mats wakker gemaakt. Mark ging het vertellen en ik ging filmen, fantastisch. Hij was direct wakker, maakte veel gebaren, boot, Sinterklaas, Zwarte Piet etc. dus snel aangekleed en in de auto. We hebben de auto geparkeerd vlak bij het Renaissance Hotel want dit hadden we al gehoord, hier zou het minder druk zijn dan op Punda, de overkant van de Emmabrug. We kwamen aan op het plein en Mats kon niet wachten om allerlei mensen te gaan vertellen dat hij naar Sinterklaas ging. Zo liep hij direct op een gezin af met vijf kleine kinderen en begon op zijn manier te vertellen dat hij naar Sinterklaas ging. Ik liep naar de familie toe en zij bleken Spaans te zijn maar geen probleem want Mats werd direct in het gezin opgenomen. Hij kreeg een zwarte piet baret op zijn hoofd en we gingen met elkaar op stap richting Sinterklaas. Zij werkte in het Renaissance hotel dus ze gaf aan dat we bij haar konden blijven, zij wist precies hoe we moesten lopen en waar we moesten staan om alles goed te zien, altijd handig.
We zijn vlak bij de Emmabrug gaan staan want de boot van Sinterklaas zou vanaf zee komen en dat gebeurde ook met heel veel getoeter en heel veel andere boten! Wat was de boot van Sinterklaas groot en er waren super veel zwarte pieten druk aan het dansen op harde muziek, het Caribische gevoel zat er gelijk goed in! De boot legt dan aan bij de Matthijswerf en dan gaat Sinterklaas langs het restaurant de Gouveneur richting het Brionplein waar al heel veel kinderen en ouders klaar zitten voor dit grote feest. Wij hebben eerst de boot opgewacht en daarna zijn we naar het Brionplein gelopen om toch nog een glimp op te vangen van Sinterklaas en zijn pieten. We stonden heel goed want vlak bij ons kwam Sinterklaas het Brionplein op. We waren al ruim een uur bezig gehouden met allerlei shows want Sinterklaas kwam ruim een uur later dan verwacht, dit gebeurt dus niet alleen in Hillegom.....
Mats was ervan overtuigd dat hij Sinterklaas een hand zou kunnen geven want dit lukt soms ook in Hillegom maar hier wordt het toch wel wat grootser aangepakt dan wat wij gewend zijn.
Uiteindelijk heeft Mats Sinterklaas van dichtbij gezien en hij heeft genoten van de gele, blauwe, rode en zwarte pieten. Ja, jullie lezen het weer goed, ze zijn hier in alle kleuren. Na dit grote feest zijn we een bakkie gaan doen bij Starbucks, altijd lekker en daarna terug naar Blauwbaai. Eerst nog even boodschappen doen want na de uit de hand gelopen borrel van vrijdagavond, waren we hier niet meer aan toegekomen. Uiteindelijk hebben we nog heerlijk bij het zwembad gezeten vanmiddag, Mats met zijn nieuwe duikbril, dit is het helemaal. Hij duikt alleen nog maar,geweldig om te zien. We genieten nu van even niets hoeven hoewel zo'n Sinterklaas intocht is best druk....
Liefs van ons xxx

• 18 November 2012 - 10:14

Robbert:

Nou,het is maar goed dat Mats het niet ziet... Sint is iets neppiger dan in Hillegom.
    Je ziet echt aan zijn gezicht dat hij enorm geniet.
    Blijkbaar is er iemand aan de Wilhelminalaan die ook brood geeft, ik heb de grootst mogelijke moeite de Kwakertjes deze kant op te krijgen.
    Ik gooi brood in de sloot en een uur later hoor ik hen eindelijk...
    De katten hebben hun plekje gevonden; bij degene die rosbief en gebraden gehakt voert.
    Ze willen zelfs aangehaald worden ( vooral Tommy )
    Geniet nog even van het heerlijke weer, hier mistig en nevelig.
    Tot woensdag! Xx

• 18 November 2012 - 13:34

Marit Van Keizerswaard:

Hallo,

Super leuk om jullie verhaal te lezen.
    Ik vind het knap hoe jullie het allemaal doen!
    Ik hoop dat jullie lekker nog een paar dagen kunnen genieten en bij komen.
    En voor dinsdag dan alvast een hele goede reis terug!

Groetjes,
    Marit (meisje uit het zwembad gisteren)

• 18 November 2012 - 15:07

Jacquelien:

Ik heb zojuist jullie laatste therapiedag gelezen, met brok welteverstaan, maar dat zijn er vast meer geweest.... Wel fijn en prettig om te lezen dat de laatste dag goed is afgesloten. Daar kunnen jullie positief op terugkijken zoals de hele therapie. Met ups en downs. Gisteren waren wij ook de Sinterklaas inhalen. We waren met piet zijn boot naar Sinterklaas toe gevaren, echt helemaal geweldig. We voeren eerste rij natuurlijk en kregen zelfs nog een zwarte piet aan boord. Jens vond het de leukste zaterdag van het hele jaar. Volgend jaar reserveren wij een plaatsje voor Mats.!! Vanmiddag komt moeder Jo eten en dan laat ik haar jullie hele weblog lezen en zien. Jullie mogen trots zijn want al bijna 600 bezoekers! Geniet en rust uit in het zonnige Curaçao. Liefs van ons 4 kuzz Jacquelienxxxxx