HOME SWEET HOME.... - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Mats Graas - WaarBenJij.nu HOME SWEET HOME.... - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Mats Graas - WaarBenJij.nu

HOME SWEET HOME....

Blijf op de hoogte en volg Mats

21 November 2012 | Nederland, Hillegom

Lieve allemaal,

Hillegom, woensdagmiddag 15:30 uur, we zitten weer om onze eigen kamertafel. De terugvlucht ging zeer voorspoedig. Mats viel 20 minuten na de start in slaap en we hebben hem 1,5 uur voor de landing wakker gemaakt want toen werd het ontbijt geserveerd, niets lekkerder dan wakker gemaakt te worden met een uitgebreid ontbijt zeker voor Mats. Hij straalde, was gelijk enthousiast en begon het gebaar 'landen' al te maken. Dit duurde nog wel even maar hij heeft het meeste van deze tijd gebruikt om extra te genieten van zijn heerlijke ontbijt.
De terugvlucht zou 9 uur in beslag nemen maar door veel rugwind werd dit maar 8 uur dus we kwamen ook nog eens bijna een uur eerder aan. Helaas door allerlei extra paspoort- en koffercontroles duurde het nog 1,5 uur voordat we met de koffers naar Hans en Yannick konden lopen.
Mats gaf zijn broer een flinke knuffel en opa Hans kreeg ook een flinke pakkerd. Heerlijk om Yannick weer te zien, soms is het gek om te bedenken dat hij bijna een jaar is weggeweest, de tijd gaat zo hard. Thuis gekomen zaten de oma's op ons te wachten met koffie en taart, home sweet home! Mats had ook nog een flinke knuffel voor de oma's in petto maar daarna was het toch echt de beurt aan zijn 'eigen' eendjes. Deze zijn de afgelopen weken liefdevol gevoerd door Robbert en Fred, onze buurmannen en door oma Helma want Mats zijn 'eigen' eendjes hebben een belangrijk plekje in ons gezin. Het is dan ook een grote familie; bijna 20 in totaal. Als je Mats dan zo met een zak brood naar de waterkant ziet lopen, kon ik niet laten om te denken; wat ben je gegroeid, Mats.....
In alles; zoveel herkenning, warmte en liefde op Curacao, zoveel van hetzelfde in Nederland. We zijn trots op je, Mats. De intensiteit van de laatste paar weken heeft ons laten inzien dat Mats ontzettend gegroeid is de laatste jaren vooral cognitief gezien en dit biedt nog heel veel perspectief voor de komende jaren. Hier hebben we het voor gedaan en het was het dubbel en dwars waard in alle opzichten. We willen graag nogmaals iedereen heel hartelijk danken voor de steun die wij mochten ontvangen om deze bijzondere reis te maken. We hebben Curacao met alle kostbare herinneringen en emoties voor altijd in ons hart gesloten...
Veel liefs van ons xxx

• 21 November 2012 - 16:35

Helma:

Haalo Mark, Lianne en Mats,

Nog even een laatste berichtje om het niet t verleren, wat was ik blij jullie weer om me heen te hebben in dit koude, natte kikkerlandje.
    Om 8.15u drukte Mats op de bel helemaal trots dat Oma Jo en ik er waren, eerst een dikke knuffel voor ons en toen naar zijn andere vriendjes want dat was toch ook belangrijk.
    We hebben gezellig koffie gedronken en taart gegeten. even bijgepraat en ik ben Moeder Jo naar huis gaan brengen.
    Lieve Mark, Lianne , Yannick en Mats geniet weer als gezin met elkaar de komende dagen, weken, maanden, jaren.

Liefs Hans en Helma xxx