WELKOM CHABELITA - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu WELKOM CHABELITA - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

WELKOM CHABELITA

Blijf op de hoogte en volg Mats

06 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Vandaag was de grote dag voor Mats....
Vanochtend werd hij al druk wakker met heel veel zwem gebaren en hij had gelijk, vandaag was het dan zover hij ging weer zwemmen met een dolfijn welke was vanochtend om 06:30 uur lokale tijd nog niet bekend. Wij wisten vanochtend nog niet hoelaat de therapie zou zijn, welke therapeut we zouden hebben en welke dolfijn maar dit alles werd om 08:00 uur bekend doordat we gebeld hebben met het dolfijncentrum.
Mats ging zwemmen met Chabi, is koosnaam voor Chabelita want dit is geen makkelijke naam voor kinderen zoals Mats en zijn therapeute werd Anja. We hebben het Mats verteld en daarna was hij niet meer te houden..., het werd een lange ochtend. Om 12:30 uur hadden we onze intake met Lisa van het Dolfijncentrum en daarna zou om 13:00 uur de therapie beginnen. Wij hebben kennis gemaakt met Anja, aardige vrouw en logopediste en Angela de stagiare. Mats werd meegenomen met Angela om hem in zijn favoriete wet-suit te krijgen en wij hebben nog een gesprek gehad met Anja over de speerpunten van de therapie. Na een half uur kwam Mats in zijn wet-suit naar buiten, hilarisch om te zien... Mats had maar een doel en dat was het dok waar Chabi zwom...
Hij is hier aan het werk gegaan met Anja en Angela en wij hebben dit vanaf de kant gezien en nog gesproken met Esther, dolfijntrainster. Zij vertelde dat GeeGee op dit moment geen therapie dolfijn is maar zwemt voor de Dolphin Academy dus zwemt met toeristen. Dit heeft te maken met Papito, zoon van GeeGee die voor het nageslacht moet zorgen en ze willen dan niet dat Papito met zijn moeder in hetzefde bassin zwemt.
Ja, ook dit speelt dus op Curacao...
Mats was lekker aan het werk en genoot volop van Chabi, hij gooide met de ring, ging al aan hem hangen en Chabi sprong heel hoog over de stok. Maar toen het einde van de eerste therapie in zicht kwam, gooide Mats zijn gewicht in de strijd door op het dok te blijven liggen. Hij was het er niet mee eens...... Dit was lastig voor Anja de therapeute daar zij Mats nog maar net heeft leren kennnen. Hij wilde gewoon nog meer met Chabi maar er zijn strikte richtlijnen voor de therapie dus daar houden de therapeuten zich aan. Door tussenkomst van Wendy, pedagoge en Nicole, orthopedagoge, lukte het om Mats staande te krijgen en hem uiteindelijk te laten douchen en aan te kleden want dit hoort bij het afsluiten van de therapiesessie. Voor ons was het wel lastig om dit allemaal te zien, zeker zo'n eerste sessie maar na een goed gesprek met Anja en Wendy konden we het wel een plek geven en het gaf ons ook genoeg stof tot nadenken voor de komende therapieweken.
Mats ligt nu te slapen en hopelijk staat hij morgen fris weer op om een tweede dag met Chabi tot een goed einde te brengen. Wij gaan ervan uit dat dit lukt, we houden jullie weer op de hoogte.
Liefs voor nu, xxx

• 06 November 2012 - 08:14

Helma:

Hallo Mark, Lianne en Mats,

Wat geweldig en spannend z'n eerste dag. een leuke naam voor een dolfijn Chabi. Zo te lezen heeft Mats er veel zin in , maar ook is het weer nieuw. Andere trainster, andere therapeute alles moet weer wennen.
    Dat Mats weer uit het water moest is natuurlijk ook niet leuk, daar had hij zich zo op verheugd!!!!!
    Mark en Lianne, geniet van Mats waarvoor jullie daar zijn.

Liefs en dikke kus X Helma

• 06 November 2012 - 08:24

Franck:

Hoi Mats, Lianne en Mark,

Fijn dat de reis goed is gegaan en dat jullie zijn gestationeerd. De eerste therapie achter de rug..... Ach denk dat de therapeuten wel wat gewend zijn ;-) en Mats weet gelijk wat wel en niet kan;-). Maar begrijp dat je je vrij hulpeloos voelt als je van een afstandje moet toe kijken....

Hier alles verder goed. Yannick was gisteren vrij en heeft gekookt! Jawel macaroni... Dat had ik al 5 jaar niet meer gegeten maar het was lekker! Hij is vandaag weer naar school en eet vanavond bij oma kippie...;-)

Succes met alles, en erg leuk de verrichtingen van Mats via de blog te kunnen volgen.
    Groetjes en liefs en dikke kus aan Mats!

• 06 November 2012 - 09:21

Barbara:

He lieverds, fijn dat Mats het zo goed heeft! Verdrietig dat je toe moet kijken en en niets mag doen op het moment dat Mats het niet fijn heeft. Sterkte vandaag!! En plezier vooral. Kus

• 06 November 2012 - 09:29

Marjon:

Lieve Lianne, Mark en Mats,

Wat is dat toch leuk zo'n reisblog! Zo kan je goed meeleven met alles wat jullie meemaken!
    Het zal wel weer reuze spannend zijn geweest voor jullie en vooral voor Mats...
    Ook wel moeilijk om je kind uit handen te moeten geven maar je weet dat het ergens goed voor is!
    Je zal zien dat hij straks weer met sprongen vooruit gaat en daar doen jullie het voor, toch ?

Heel veel succes verder en geniet met volle teugen!!!
    Dikke kus van ons 6en xxxxx Marjon

• 07 November 2012 - 00:13

Frans En Jacquelien:

Lieve Lianne, Mark en Mats,
    Wat geweldig om te lezen dat jullie weer in een prachtige, vertrouwde omgeving zijn!
    Mats heeft zijn eerste sessie gead met Chabi, wat zal dat spannend geweest zijn voor hem en voor julle. Wat heerlijk dat julie weer de middagsessie hebben. 's morgens lekker rustig aan doen. Ik probeer Yannick nog een keer te laten eten bij ons, als dat lukt!?
    Jullie weer veel succes met de volgende sessies en we lezen weer graag jullie ontwikkelingen met Mats, Chabi en de rest .....natuurlijk.
    Dikke kus van Jens en Moos xxx liefs Frans en Jacq xx