GOED GEDAAN, MATS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu GOED GEDAAN, MATS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

GOED GEDAAN, MATS!

Blijf op de hoogte en volg Mats

09 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Hier zijn we weer.... Mats ligt net op bed na het eten van drie heerlijke pannenkoeken. HIj heeft hier van genoten en ligt nu lekker te dromen van Chabi en alles erom heen! Vanochtend hebben we rustig aan gedaan, Mark heeft boodschappen gedaan bij Centrum, ontbeten en daarna Mats laten kiezen wat hij wilde. Hij wilde niet zwemmen en ook niet rijden maar een filmpje kijken via de laptop. De picto's met hem doorgenomen en we zijn om 12:15 uur richting het dolfijncentrum gegaan. Hij was er weer klaar voor en het ging heel goed vandaag. De binnensessie heeft hij heel goed gedaan, hij is volop met lettergrepen bezig, hij probeert steeds langere woorden te zeggen door te klappen. Hij probeert ook Chabelitha te zeggen en klapt hier dus vier keer bij, hij heeft hier plezier in en hij leert ervan. De watertijd ging ook goed vandaag, hij geniet erg van Chabi en is heel watervrij. Hij heeft vandaag met een duikbril gezwommen omdat hij soms last heeft van het zoute water in zijn ogen. Hij ging ook gelijk maar onder water en Chabi reageerde hier direct op door ook te duiken, prachtig om te zien. Het einde van de therapie blijft nog wel lastig maar ging alweer beter dan gisteren dus hier zit echt vooruitgang in. Hij straalt zoveel liefde en warmte uit naar Chabi, ze genieten intens van elkaar in het water, bijzonder mooi om dit mee te maken. We proberen veel te filmen en hopelijk komt dit gevoel door de camera heen! Na de therapie met Anja en Nicole gesproken, de therapeuten en ook zij zijn positief. Nog even wat gedronken en daarna naar het strand van blauwbaai om nog even te zwemmen in de zee. Mats wilde in eerste instantie even zitten en bijkomen totdat hij een aantal jonge meiden zag liggen en een show ging opvoeren. Hij trok zijn kleding zelf uit, zwembroek aan en hup de zee in, de meiden vonden het prachtig. Hij is met Mark naar het ponton gezwommen wat in de zee ligt en toen hij hier op kwam, heeft hij staan zwaaien naar de meiden. Hierna nog een ijsje eten, douchen op het strand en terug naar onze villa waar dus pannenkoeken op het menu stonden. Het was een fijne dag met een positieve en blije Mats die genoot van alles wat Curacao te bieden heeft. Op naar morgen alweer de vijfde therapie dag! Liefs van ons xxx

• 09 November 2012 - 08:47

Lottie:

Lieve Mats,

Jeetje zeg wat heb een drukke week achter de rug. Ik zou ook wel eens willen zwemmen met een dolfijn.

Hebben papa en mama het ook naar hun zin ?

Ik denk eigenlijk dat je alweer bijna naar huis komt. Ik weet dat Robert vanmorgen al even heeft gekeken in jullie huis of alles goed gaat met de poezen.

Heel veel plezier nog en een goede reis naar huis.

Kunnen we samen nog eens even praten hoe dat nou is, zwemmen met een dolfijn.

Dikke kus van Eric, Lottie, Emma, Sophie en Cato.

• 09 November 2012 - 16:57

Jan En Jolanda:

Hallo lieve mats wat zie je er gelukkig uit ben blij dat het goed met je gaat .
    Zie dat je echt je best doet nog veel plezier dikke kus van ons.

• 09 November 2012 - 16:58

Margareth:

Hallo daar aan de overkant

Geweldig om jullie op deze manier te kunnen volgen en wat
    fijn dat het de goede kant op gaat!
    enne................. mooie plaatjes hard werken en zo te zien ook wel genieten.

succes en heel veel groetjes, Piet en Margareth.

• 09 November 2012 - 17:20

Robbert:

Hi Familie,
    Wij zijn weer thuis en het verhaaltje hierboven klopt... Eric heeft mij gesnapt in mijn ochtendjas toen ik de katten eten gaf..Lottie zag de achterdeur openstaan en dacht aan inbrekers, maar dat was ik die de katten binnenliet. Overigens wonen ze bij ons, compleet verslaafd aan de cervelaat- worst en rosbief.
    Fijn dat Mats zo goed reageert, misschien kunnen ze hem ook een cursus' zachtjes klappen op lettergrepen ' geven, met de groeten van mij..... Hij is namelijk nogal enthousiast... ha ha

• 09 November 2012 - 23:01

Ron En Jolanda:

Hey lieve luitjes

Blij te zien dat het lekker gaat met Mats, en dat hij er ook zo van geniet.
    Geniet van elkaar, en wat heerlijk om jullie te mogen volgen want dat doen we elke dag.

Dikke kus ron en jolanda.o