BONOCHI CHABI! (GOEDENAVOND CHABI!) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu BONOCHI CHABI! (GOEDENAVOND CHABI!) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

BONOCHI CHABI! (GOEDENAVOND CHABI!)

Blijf op de hoogte en volg Mats

08 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Het is een latertje vanavond....., het is nu 21:26 uur of te wel 02:26 uur jullie tijd. Mats ligt net op bed maar ging heerlijk slapen na een lange dag. Vanochtend picto's gemaakt voor Mats, wat wil zeggen dat wij op een A4 duidelijk hebben gemaakt wat de plannen voor vandaag waren. Hij wilde puzzelen, ontbijten, aankleden, zwemmen en dan naar de therapie. De picto's helpen hem iets makkelijker door de dag heen omdat hij alleen maar met de dolfijntherapie bezig is en dit bestrijkt maar 2 tot 3 uur per dag. Vanochtend gezwommen en kennis gemaakt met een leguaan die even langs het zwembad liep, ik vond het maar niks maar Mats wilde hem het liefst aaien, niet echt een aaibaar dier....
Na het zwemmen, aankleden en richting het dolfijncentrum, hij had er weer zin in. Wij waren weer benieuwd hoe het zou gaan en we hebben ons vertrouwen naar hem uitgesproken. Hij heeft weer heel goed gewerkt zowel binnen als op het dok maar toch was het moment van het einde van de therapie weer moeizaam voor hem. Wij mochten op het dok kijken waardoor we heel dicht bij hem waren. Hoewel het wel makkelijker ging met Mats vandaag gaat hij nog niet vol enthousiasme van het dok af. Na een goed gesprek met alle therapeuten was het de beurt aan ons; wij mochten gaan zwemmen met Chabi. Mats werd opgevangen door Angela dus dat was geregeld. De family swim was erg leuk en vooral Chabi, zij is erg ondeugend maar daardoor wel heel leuk om mee te zwemmen omdat ze dingen doet die je niet verwacht.
We hebben ook gedoken met Chabi en dan kom je in hun wereld en dat is wel heel apart. Chabi is echt heel bijzonder, ze is pas 6 jaar en een beetje gek maar daardoor heel anders dan GeeGee. Na het zwemmen zijn we wat gaan drinken in hetzelfde tentje als gisteren omdat het toch wel wat laat was geworden. Hier was weer voetbal bezig, Celtic - Barcalona maar dit was bijna afgelopen. Hier hebben we ook wat gegeten en Mats heeft nog wat gedanst op de muziek van een lokale band. Hierna in de auto en naar Blauwbaai want het was best al laat....
Tot morgen, liefs xxx

• 08 November 2012 - 09:52

Helma:

Lieve Mark, Lianne en Mats,

Jullie hebben het er maar druk mee, maar wel geweldig dat Mats ietsjes minder moeite heeft met van het dok afgaan. Het zwemmen met Chabi voor jullie was ook weer een belevenis, 3 ondeugende mensen bij elkaar. Heel leuk om te lezen telkens weer. Mats, met de eendjes gaat het ook goed , zo komen als ik ze roep en vanmorgen hoorde ik ze oom alweer kwaken. Veel succes vandaag en een dikke knuffel voor jullie allemaal. xxx

• 09 November 2012 - 13:46

Jan En Jolanda:

Hallo lieve allemaal jullie hebben al heel wat meegemaakt, best heftig allemaal.
    Jullie zijn top zie dat jullie veel leuke dingen doen,geniet er maar van dikke kus van ons