STRUISVOGELS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu STRUISVOGELS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

STRUISVOGELS!

Blijf op de hoogte en volg Mats

11 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Weekend dus dat betekent ook een beetje uitslapen...., we werden om 08:30 uur wakker een uur later dan normaal. Ontbeten op onze mooie veranda en daarna aan Mats vertelt wat onze plannen voor vandaag waren. We hadden het plan om naar de struisvogelboerderij te gaan, dit is een van de grootste fokkerij/broeierij buiten Afrika. Mats begon te glunderen toen we het hem vertelden, hij had er veel zin in. Dus insmeren dat lichaam, kleding aan en in de auto richtiing het oosten. We hadden ervoor gekozen om ook wat van het eiland te gaan zien dus via niet verharde wegen en kaart op schoot zijn we er gekomen. Het eiland lijkt niet groot maar toch groot genoeg om te verdwalen..... De aankomst is erg leuk, er is een klein museum, een winkeltje en een restaurant wat erg leuk is aangekleed. Er gaat ieder uur een oude legertruck de boerderij op met een gids en dit duurt ongeveer een half uur. Wij zijn dus meegegaan met deze truck en dit was zeer interessant, het is een ecologische boerderij dus alles wordt weer gebruikt, zoals de resten van het restaurant, de bomen worden gebruikt in de wei voor de schapen etc., er lopen ook hangbuikzwijnen rond en er zijn zelfs ook krokodillen. Kortom een leuke trip! Hierna wilden we een duik nemen in de zee dus we dachten aan de Caracasbaai maar hier konden we het niet echt vinden, wel de plek waar we drie jaar geleden een jet ski gehuurd hebben maar geen leuke beach plek dus zijn we door gereden naar de Jan Thiel baai. Hier zijn we eerst gaan lunchen bij Zanzibar, leuke tent en daarna heerlijk gaan zwemmen. Het zeewater is zo lekker, je loopt er zo in, even doorkomen is er niet bij, dit voelt zo fijn. Mats wilde in eerste instantie niet zwemmen maar daarna was hij niet meer te houden. Gezwommen, gedoken, gespeeld weer met de lokale jongens en meisjes en daarna even chillen op het ligbed. Wij hebben genoten van de zaterdag drukte op het strand, erg leuke sfeer, veel mensen, lekkere muziek en Mats sliep overal doorheen. We hebben hem rond 18:00 uur wakker gemaakt omdat we nog een uurtje in de auto moesten rijden en ook nog wat boodschappen wilden doen. We waren rond 20:00 uur thuis en Mats heeft nog wat yoghurt gegeten en wilde daarna toch weer graag naar bed, de warmte is wel vermoeiend en niet alleen voor Mats. Wij zijn ook de hele week al rond 21:00 uur uitgeteld, als ik dit al red...
Vanavond is het zaterdagavond dus wie weet....., we gaan een borrel inschenken en de avond laten komen zoals die komt. Morgen wordt het een hele rustige dag met nog geen plannen dus we zullen zien. Liefs vanaf Curacao....xxx

• 11 November 2012 - 11:40

Paul En Milou:

Lieve allemaal,

Het doet ons erg goed dat Mats zo geniet van zijn dolfijnentherapie.
    Wij vinden het ook erg leuk om alle mooie reisverslagen te lezen.
    Heel veel succes de komende week en blijven jullie volgen.

Veel liefs paul en milou

• 11 November 2012 - 13:58

Frans En Jacquelien:

Hallo Mark, Lianne en Mats,
    Wat lekker dan jullie zo n heerlijke dag hebben gehad. Heel vreemd om jullie in de warmte te zien, daar het hier van het troosteloze weer is, alhoewel het vandaag wel meevalt.
    Ik heb ma en Piet een update gegeven van jullie eerste week en heb net aan Jens en Moos alle foto s laten zien, ze vinden het wel heel spannend dat Chabi zo dicht bij Mats zwemt, dat willen zij ook wel. Geniet wederom van jullie vrije dag en hou ons op de hoogte.