BON BINI, PAPITO! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu BON BINI, PAPITO! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

BON BINI, PAPITO!

Blijf op de hoogte en volg Mats

15 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Geen Chabi vandaag, die was te ondeugend samen met DeeDee! Ze waren allebei erg baldadig en wilden niet uit het grote bassin komen dus werd er door de dolfijntrainers besloten om Li-Na en Papito in te zetten. Wij hoorden dit tijdens de watersessie; het viel ons namelijk op dat Mats op een ander dok zat maar ons was het nog niet opgevallen dat Mats een andere dolfijn had. Mats wel hoor....., hij zag het direct. Hij gaf aan dat hij Chabi wilde. Gelukkig kon Anja hem overreden door te vertellen dat Paipito wel de grootste dolfijn is en gek is op ballen gooien, dit was voor Mats genoeg om toch het water in te gaan en volop te werken en spelen met Papito. Mats wilde een paar dagen geleden geen schoenen aan, geen sandalen, geen schoenen, niets. Hij wil zo min mogelijk aan in dit klimaat wat begrijpelijk is maar schoenen is toch wel nodig, Mats vond van niet totdat hij dinsdag blaren onder zijn voeten kreeg omdat hij te lang op een plek bleef staan... Au, au, deze blaren doen best pijn en zeker als je dan ook nog in het zeewater moet zwemmen. Mats had daar in het begin wel wat last van toen hij begon met de watertijd maar gelukkig was Papito en alles daarom heen toch leuker dan bezig te zijn met zijn blaren. Gelukkig doet Mats sinds gisteren wel zijn schoenen aan al is het nog steeds onder protest...., dat wordt wat straks in Nederland!
Niet alleen moeten dan de schoenen aan maar zeker ook wat meer kleding als we de berichten lezen! De therapiesessie ging verder goed, hij heeft hard gewerkt binnen en kwam naar de watersessie met een hele grote bal.... De therapeute hoopte hiermee Mats iets makkelijker van het dok af te krijgen door de bal te gebruiken. Dit ging wel aardig maar toch was het ook vandaag weer moeizaam. Hij blijft er wel minder lang in hangen, wordt ook minder fysiek dus de grenzen die hij opzoekt, worden voor hem wel duidelijker. Nog twee sessies te gaan en we zijn vol vertrouwen dat Mats deze sessies zal gebruiken om nog volop te werken en plezier te hebben zodat hij dit allemaal nog kan meenemen in zijn verdere ontwikkeling want bijzonder is en blijft het....
Vandaag zijn we om 16:30 uur met de boot vetrokken voor een sunsettrip die ons langs diverse baaien voer en ook naar de Spaanse Wateren, dit is echt een hele mooie plek. Daarna weer terug de zee op en met een prachtige zonsondergang naar de Emmabrug gevaren met aan de ene kant Otrobanda en aan de andere kant Punda, prachtig om te zien zeker met op de achtergrond de Wilhelminabrug. Daarna op een behoorlijke ruwe zee weer terug naar het dolfijncentrum, Mats genoot zichtbaar en vond alles prachtig; de kapitein, de boot, de sterren, de omgeving, de ruwe zee..., het was een enige tocht. Daarna in de auto naar huis, nog even wat eten gemaakt en nu ligt Mats met twee rode blossen heerlijk te slapen, wat was het weer een leuke dag, op naar morgen. Voor jullie allemaal; drumi dushi, slaap lekker! Liefs vanaf Curacao xxx

• 15 November 2012 - 07:24

Helma:

Goedemorgen Lianne , Mark en Mats,

wAT leuk om te lezen dat het goed gaat daar. Voor Mats schoenen aan ,schoene uit .
    Hier heb je ze wel nodig. Wat een leuke boottocht hebben jullie gemaakt en mooie foto's
    Nog 2 seccie dagen te gaan en dan nog even een paar dagen ontspannen met elkaar.

Veel liefs , dikke kus voor jullie xxx

• 15 November 2012 - 15:04

Jolanda En Ron:

Wat heerlijk om jullie verslag weer te mogen lezen. Fijn om te zien dat mats stapjes Vooruit gaat, en te zien hoe hij er ook van geniet. Wij hopen dat de laatste twee seccie dagen lekker zullen lopen om dat lekker af te sluiten. En dan een paar dagen lekker rust!

Een hele dikke knuffel van ons allemaal. Xxx

• 15 November 2012 - 15:53

Jos & Monique Dalmulder:

Hallo Lianne, Mark en Mats,

Leuk om alle verhalen te lezen en dat jullie genieten. Jammer dat we jullie niet meer gesproken hebben aan de bar bij Lions Dive, maar nog heel veel plezier en succes!!!

Hartelijke groeten van Jos & Monique Dalmulder uit Venhuizen