SUPER GEDAAN, MATS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu SUPER GEDAAN, MATS! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

SUPER GEDAAN, MATS!

Blijf op de hoogte en volg Mats

16 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Vanochtend ook weer rustig aan gedaan, wat betekent dat we wel vroeg wakker waren want dat zijn we hier iedere ochtend maar niet iets ondernomen hebben voor de dolfijntherapie. Dit is voor Mats prettig en voor ons ook prima. Rond 12:00 uur zijn we vertrokken naar het dolfijncentrum en Mats heeft het ritje niet echt meegemaakt; hij heeft heerlijk liggen slapen..... Hij ging weer enthousiast mee met Anja, Angela en Nicole, wij gaan dan altijd even naar het sea aquarium zodat hij ons even niet kan zien. Wij proberen dan rond 13:30 uur weer terug te zijn om hem in zijn wetsuit naar het dok te zien gaan en vandaag was hij in een super stemming. Hij genoot zichtbaar en was zelfs aan het zingen. We mochten de eerste watertijd bij het dok staan en dit was nu erg leuk omdat Mats zo heerlijk genoot van Chabi en zijn tijd in het water. Hij bedacht van alles wat hij wilde doen met Chabi en probeerde dit dan duidelijk te maken aan Anja. Het was bijzonder om te zien en te horen hoe hij probeerde om allerlei klanken te maken. In overleg zijn wij na de eerste watertijd weer weggelopen zodat hij met de normale groep mensen zelf uit het water moest komen en ook zelf naar de douches moest lopen. Dit ging super goed vandaag! We zijn zo trots op hem...., hij was al heel lief en gezellig in het water, niet zo gespannen en hij was ook heel vrij met Chabi. We hebben dit weer van dichtbij meegemaakt maar dit is echt zo leuk om te zien. Hij klom er zelf uit en rende ook zelf naar de douches, iedereen was aan het juichen maar dan ook echt iedereen! De andere therapeuten, de ouders van de andere kinderen, de fotografe, de dolfijntrainers, dit was wel even een emotioneel moment. Hij heeft zich zelf aangekleed en kwam dan ook vol trots naar ons toe lopen. Daar stond ook Nicole, de orthopedagoge, die er ook alle therapiesessies bij is geweest, met een diploma voor het zelf uit het water en naar de douche lopen. Mats glunderde van oor tot oor en je zag hem kijken naar alle mensen die blij voor hem waren want hier is veel aan gewerkt. Dit zijn positieve emoties en hier kan hij wat mee, dat was prachtig om te zien. Wij waren ook heel blij en zijn naar Blauwbaai gereden om nog heerlijk even te zwemmen met elkaar. Als beloning pannenkoeken gebakken en voordat hij ging slapen heeft Mark op de muur van zijn slaapkamer nog het filmpje laten zien van hoe hij zelf uit het water klom en ook nog zelf naar de douche rende. Mats vond het eerst maar raar maar daarna besefte hij maar wat goed, wat dit voor hem betekende.....
Hij ging hierna heerlijk slapen en we gaan ervan uit dat morgen, alweer zijn allerlaatste therapiedag, ook zo zal eindigen want dan hebben we een feest op het dolfijncentrum. Wij gaan ervoor! Veel liefs en tot morgen xxx

• 16 November 2012 - 03:10

Marcel En Martine:

Hallo lieve Mats, Lianne en Mark,

Wat is het toch heerlijk om voor ons de dag te beginnen met zo'n fijn verhaal over de belevenissen van Mats. Wij lezen het hier vaak om 8 uur 's morgens (4 uur 's nachts in Nederland) en starten de dag daarmee.
    Dat jullie vertelden dat het vrijdag alweer de laatste therapiedag is deed ons weer beseffen hoe snel de tijd toch gaat!
    Geniet maar enorm van vandaag Mats! En jullie natuurlijk ook, Mark en Lianne!

Heel veel lieve groetjes uit India!
    Marcel en Martine

• 16 November 2012 - 07:56

Helma:

Lieve Mark, Liann en Mats,

Wat gaat de tijd toch snel, vandaag alweer de laatste therapie dag. Mats ga jij vandaag nog even goed je best doen voor de allerlaatste keer? Ik ben blij dat het toch goed geweest is, om toch nog 1 x dolfijn te
    gaan zwemmen. Dit neemt hij mee naar huis om er straks mee verder te gaan. Geniet van het afscheidsfeestje vandaag. Veel plezier.

Liefs Helma xxx

• 16 November 2012 - 10:56

Tom:

Hallo daar,

Mooi om te lezen dat er daadwerkelijk resultaten zijn. Je hebt super Mario, maar die wordt nu verdrongen door SUPER MATS. Lianne aan jou is een avonturenvertelster verloren gegaan, geweldige verhalen en het lijkt net of we er bij zijn.

Groet ook van de "Thorretjes"

• 16 November 2012 - 17:26

Jacquelien:

Lieve zus, Tom en de Thorretjes zijn me voor want je schrijft echt geweldig !!! Het is echt leuk hoe je de belevenissen van Mats en jullie beschrijft. Helemaal top dat het met Mats goed is gekomen om eens zonder problemen afscheid te nemen van Chabi. Dat moet de therapeuten en jullie vertrouwen geven.
    Zelfs oma eendje was trots op Mats!! geniet nog even van jullie laatste therapiedag en afscheidsborrel.... en natuurlijk van de laatste dagen op Curacao. Succes !!! Liefs xx Jacquelien xx
    PS. ik heb toch weer een paar mooie behangfoto's gezien .....