DUSHI WEEKEND, CHABI (FIJN WEEKEND, CHABI) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu DUSHI WEEKEND, CHABI (FIJN WEEKEND, CHABI) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

DUSHI WEEKEND, CHABI (FIJN WEEKEND, CHABI)

Blijf op de hoogte en volg Mats

10 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

De eerste therapieweek zit er alweer op...., wat is het hard gegaan terwijl het een intensieve en enerverende week was. Vrijdag is de oranje dag wat altijd betekent de dag voor het weekend dus Mats had ook al voor zichzelf bedacht dat hij in ieder geval nu twee dagen Chabi niet zou zien. Hij ging heel enthousiast de therapie in, heeft hard gewerkt maar het afscheid was voor hem nog moeilijker dan normaal. Toen hij eenmaal in de gaten kreeg dat de andere kinderen uit het water gehaald werden door de therapeuten, wilde Mats niet meer uit het water. Hij maakt het voor zichzelf dan heel moeilijk door niet mee te geven als hij uit het water moet maar hij moet uiteindelijk wel en dat is een lastig moment. Uiteindelijk lukt dit dan wel maar dit gaat tezamen met heel veel verdriet. Normaal werkt alleen Anja de logopediste met hem en Angela de stagiare maar Nicole is er ook al de hele week bij, zij is de orthopedagoge. Na elke therapie hebben wij een gesprek met Anja hoe de therapie verlopen is en hoe zij bepaalde dingen ervaren heeft. Ondanks het verdriet van Mats, ziet zij wat de therapie met hem doet.... Hij geniet zo intens van alles wat met Chabi te maken heeft waardoor hij alles wat erom heen gebeurt heel goed oppakt behalve dan het afscheid, dit kan hij nog niet plaatsen, hopelijk gaat dit in de tweede therapie week beter. We gingen wat later dan normaal weg bij de therapie dus we konden nog iets meepakken van de zeehondenshow, Mats genoot zichtbaar. Hierna toch nog even het strand opgelopen om even het zeewater te voelen maar Mats heeft dit aan de binnenkant van zijn ogen bekeken want hij is in slaap gevallen en werd 1,5 uur later wakker. Wij hebben deze tijd ook even gepakt door in het late middag zonnetje een wijntje en een biertje te drinken. We hebben Mats rond 17:30 uur wakker gemaakt om ervoor te zorgen dat we voor de schemer van het strand af waren. We hadden nog een paar boodschappen te doen en daarna wilden we wat eten bij Azzurro, het restaurant op Blauwbaai. Daar kwamen we rond 19:15 uur aan en Mats begon al te schudden met zijn billen want er was een live-band op het strand, erg gezellig. Er was een steak avond met een salade bar, we hebben lekker gegeten en Mats genoot zichtbaar van de muziek en de sfeer. Om 20:30 uur was Mats het echt zat en zijn we richting onze villa gegaan. Mats liep direct naar zijn kamer toe, hij was erg moe....., maar hij heeft weer genoten van alles wat Curacao ook deze dag weer te bieden had. Wij weten zeker dat hij Chabi een fijn, gezellig weekend toewenst dus vanuit een zonnig Curacao; DUSHI WEEKEND, CHABI maar natuurlijk wensen wij jullie dit allemaal toe, tot morgen! Liefs van ons xxx

• 10 November 2012 - 08:03

Anita:

Hi ,

Wat fijn om jullie verhalen te lezen, en te zien dat er altijd weer veranderingen mogelijk zijn.
    Hoe mooi is het de interactie tussen mats en cabi te zien lijkt mij.
    Geniet en laat je inspireren door deze mooie ervaringen.

Liefs ,
    Anita & Michel

• 10 November 2012 - 10:56

Dorien:

Goedemorgen,
    Zaterdagochtend in Vogelenzang.

Voordat het voetbalcircus weer gaat draaien,
    Genieten we van de update van het reisverslag van Mats. Prachtig om de groei van Mats te lezen. Hij kan het weekend goed bijtanken en jullie ook. Hier regenachtig weer, dus vooral de warmte van daar meenemen.

X Dorien

• 10 November 2012 - 21:07

Jacquelien En Frans:

Goedenavond,
    Wat is het leuk om te lezen dat het steeds beter gaat met Mats en Chabi. Het blijft heel bijzonder de interactie tussen die twee. Zo te lezen doet Chabi ook veel met Mats, ik blijf het bijzonder en ongelooflijk vinden. Hopelijk zal het volgende week beter gaan met afscheid nemen. Dat zal voor jullie ook elke keer weer een lastig moment zijn, maar heb vertrouwen!! ( zus denk aan Maria, heb vertrouwen geeft vertrouwen)!
    Nu lekker weekend dus even volop genieten van al het moois wat het eiland te bieden heeft. Zo te zien werkt het weer ook mee, heerlijk. Ga er samen van genieten en pluk de dag!
    Liefs van ons 4 Gr. Jacquelien xx

• 10 November 2012 - 23:02

Ellen En Fred:

Lieve Lianne, Mark en Mats,

Wat een bijzondere week hebben jullie achter de rug. Met volgens mij heel wat uitersten en veel emoties. Voor Mats maar ook voor jullie.
    Heel bijzonder toch die interactie tussen Chabi en Mats. Als ik Mats was zou ik ook het water niet uitwillen....
    Nu even lekker weekend en genieten van de zon, zee, elkaar en even niets doen..

Liefs van ons
    xx