KON TA BAI (HOE GAAT HET), MARTIN EN CAROLINE? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu KON TA BAI (HOE GAAT HET), MARTIN EN CAROLINE? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mats Graas - WaarBenJij.nu

KON TA BAI (HOE GAAT HET), MARTIN EN CAROLINE?

Blijf op de hoogte en volg Mats

14 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,
Het is een latertje vanavond...., het is als 22:40 uur en Mats ligt nog niet eens op bed. Mark is met Mats bezig, volgens mij had hij de dolfijnknuffel verstopt bovenop de ventilator dus ze zijn nog wel even bezig. We zijn vandaag wat later thuis dan normaal omdat we vanmiddag naar Martin en Caroline zijn geweest, vrienden die op Curacao wonen. We vonden het erg leuk om ze weer te ontmoeten na drie jaar en waren ook wel erg benieuwd naar hun nieuwe plek daar ze de laatste keer op Blauwbaai woonde, de accomodatie waar wij weer een heerlijke villa hebben. Ze wonen prachtig, hun huis is nog in aanbouw maar het huis waar ze nu in wonen is erg leuk. Er is een manege bij waar 10 paarden kunnen staan, er staan er nu drie met verder alle denkbare faciliteiten, erg fraai allemaal. Heerlijk gegeten en bijgekletst, de avond was tekort maar met het oog op de therapie was het wel noodzaak om op te stappen want morgen is het alweer woensdag en staat er weer een leuke maar drukke dag op de planning.
De bootttocht van maandag gaat morgen gebeuren dus dat is wel spannend, de sunset boottrip en er staat weer een therapie voor de deur wat altijd de nodige spanning en ontlading met zich meebrengt. Mats heeft vandaag ook weer hard gewerkt, wij hadden een gesprek met Nicole, de psychologe. We kwamen dus iets later tijdens de watertijd maar Mats was volop bezig met Chabi en genoot zichtbaar. Hij stapte ook goed van het dok en en liep ook zelf naar de douche maar daar werd het voor Mats duidelijk dat het erweer op zat voor vandaag en dit vond hij moeilijk. Hij heeft zich verzet en gehuild maar uiteindelijk toch zichzelf aangekleed. Hij zoekt erg de grenzen op om te kijken hoe de therapeuten hiermee om gaan maar zij houden zich vast aan hun beleid dus Mats krijgt hierin niet zijn zin. Dit zegt ook iets over hoe Mats zich heeft ontwikkeld te laatste jaren, hij is zich steeds meer bewust van wat hij wil en hoe het wil maar dit kan niet altijd en dit gevecht zullen we dus nog wel eens moeten leveren maar uiteindelijk zal hem dit ook vormen. Hij is veel met emoties bezig, wat maakt me blij en wat maakt me verdrietig. Hier wordt ook vanuit het dolfijncentrum veel aan gewerkt want als hij zijn emoties kan uiten, kan hij zich ook beter inleven. Morgen dus weer een therapiedag met aansluitend de sunset trip waar we allemaal zin in hebben dus we zijn benieuwd! Is de dolfijn knufffel al gevonden door Mats....? Ik ga zo even kijken.... Lieve groet vanuit Curacao xxx

• 14 November 2012 - 19:29

Ellen En Fred:

lieve allemaal,

De dagen zullen voor jullie wel heerlijk intensief zijn. Vooral voor jou mats, maar volgens mij doe je het super!
    Lian, je ziet er al weer lekker bruin uit op de foto's!
    Genieten jullie nog maar even lekker van de zon, zee en strand. Voor je het weet zit je weer midden in de kou met pepernoten, gevulde speculaas en een schoen voor de haard!
    Sinterklaas zal Mats natuurlijk wel missen zaterdag....

Liefs van ons
    xx

• 14 November 2012 - 22:46

Dorien:

Hallo,

Woensdagavond; de hoogste tijd om jullie reisverslagen weer te lezen. Nieuwsgierig hoe het met Mats gaat. Je leest de ups en downs en we willen ook even bij jullie zijn. Gewoon om het hoekje even meekijken.

Wij hebben vanavond het sinterklaasjournaal alweer gekeken en dat is toch ook het feest van Mats.
    Hier wordt het steeds eerder donker, dus geniet vooral van de zon.

tot het volgende verslag

x Dorien

• 14 November 2012 - 23:06

Paul En Yvonne:

hallo daar

Wat een verhalen en wat maken jullie een hoop mee! Vol bewondering heb ik gelezen. Hoop dat het Mats gaat brengen en geven waarvoor hij is gekomen.
    Veel plezier en ook genieten van dat heerlijke weer daar
    Liefs van ons
    xx